Vanliga frågor

Den trådlösa kopplingen mellan mätaren och telefonen fungerar inte. Vad gör jag?

Börja med att prova mäta på ett annat ställe i hemmet, t.ex. i ett annat rum. Blodtrycksmätarens koppling till telefonen  kan påverkas om man befinner sig nära t.ex. en router, mikrovågsugn, trådlös högtalare eller liknande. Ibland blir det bättre om man byter platsen man mäter på.

Annan anledning till att mätaren inte kopplar upp kan vara om du t ex fått en ny blodtrycksmätare hemskickad. Då behöver du göra så att telefonen ”glömmer” den tidigare mätaren. Detta gör du genom att:

1. Gå in på ”Min profil”
2. Scrolla ned till ”Blodtrycksmätare”
3. Klicka på ”Parad enhet”.
4. Tryck därefter på ”Glöm denna enhet”. Därefter paras den nya mätaren automatiskt till telefonen.

När ovan problem inträffar vill vi gärna att du skickar en felrapport till oss på Blodtrycksdoktorn. Det gör du så här

1. Gå in i appen
2. Klicka på “Min profil”
3. Klicka på “Hjälp med mätaren”
4. Fyll i mejlet.

Tillbaka till FAQ

Prova nu

Via appen får du kontinuerlig vård, hjälp, bevakning och en egen specialistläkare. Blodtrycksdoktorn finns som app för både iOS och Android. Du behöver bara mobilt BankID för att komma igång.

App Store knapp Google Play knapp